aśle codzienności, koty, foty i obłości

Temat: "plusy i minusy naszych ciągników-ale tak bez mydła ;) "
MF 4255
+zwrotność
+doskonałe wyważenie
+niskie zużycie paliwa
+dobra ergonomia (obsługa rewersu, skrzyni, sprzęgła)
+rewers z regulacją czułości przełączania
+power shift reaguje bez żadnego opóźnienia
+dobrze zestopniowana skrzynia
+dobra widoczność
+instalacja pneumatyczna
-dość głośno w środku
-wydech na środku maski
-wlot powietrza do silnika mógłby być wyprowadzony wyżej
-prędkość max 38km/h z butem w podłodze
-dwa biegi power shift, mogły by być trzy
-brak oddzielnego zbiornika oleju hydraulicznego, to chyba największy minus

Ursus 912
+zwrotność
+tanie i szybko dostępne części
+2 miejsca w kabinie
+wzmacniacz momentu obrotowego
+komfortowy - podskakuje mniej jak MF, ciężki tył i przednia oś resorowana (aktualnie zablokowana do tura), tylko na boki bardzo buja
-mało elastyczny silnik na niskich obrotach
-słabe wygłuszenie kabiny - bardzo głośno w środku
-przecieki oleju (słabe uszczelnienia)
-zgrzytające biegi
-słaba mobilnosć w terenie - mały prześwit i wąskie przednie koła, po miękkim terenie podróżuje zazwyczaj na lince za MF :)
-głupiejąca hydraulika podczas pracy przy dużych przechyłach
-słaba opcja do tura (brak 4x4)

MF 255
+świetna zwrotność
+mała awaryjność
+bardzo niskie zużycie paliwa
+mocne hamulce
+/- wydajna pompa hydrauliczna (kiedyś była :lol:)
-hydraulika utrudniająca prace z owijarką (rozdzielacz podnośnik/wyjścia)
-pedały sprzęgła i hamulców deptane z góry - niewygodne

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=633



Temat: Nie - dla nowoczesnego!
andrzej z tym naprawianiem to nie jest tak hop siup, ze sie powie i naprawione, bo trzeba miec checi, wiedze, umiejetnosci i pieniadze na czesci.
pamietam jak kiedys ojciec wymienial cos w ursusie (chyba przednia os co kosztowala cala 500 zl) i za jakies polroku przyjezdza znajomy co ma grubo ponad 100 ha (ale same dogorywajace sprzety) i pyta czy ojciec nie chce sprzedac tej starej osi, bo mu sie popsula :lol: :lol: :lol:
widzisz ludzie wola zapakowac stare dziadostwo, zeby zaoszczedzic 200 zl, ale zrobic nie fachowo. jakos takich cudow przy nowoczesnych ciagnikach nie widzialem.

Mi chodzi tylko i wyłącznie o ciagniki a nie o inne rzeczy <_<
czyli co plazma na scianie moze wisiec, internet 8mb/s, najnowszy woz paszowy i c-360, bo masz jakas chora ideologie, ze ci na srodku miasta modul padnie i nie ruszysz - gratuluje.
tylko nie wiem po co sie dalej pogrążasz

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=14692


Temat: buble bublowate części do ursusa
może mi ktoś powiedzieć czemu te części to ursusów to takie gówno za przeproszeniem ostatnio kupiliśmy widełki do skrzyni i były krzywe i miały za mały otwór a tak w ogóle to nie wybijały biegów, na nowe przednie zwrotnice łożysko nałożyłem palcami i musiałem trzymać bo spadało z osi a wałek rozrządu do czwórki turbo miał krzywki o milimetr za małe co się dzieje z tymi częściami

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=7906


Temat: JD 3040 czy MF 699 co lepsze i tańsze w eksploatacji
potwierdzam że do 6xx i 3xx części niektóre pasuja od ursusa tylny most np jest taki sam , swieca płomieniowa np łozyska przedniej osi w 2 wd i wiele innych. Jeśli chodzi o remont głowicy zawory czy gniazda dorabia sie napewno nie wstawili orginalnych dlatego tanio wychodzi.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=23558


Temat: Ursus 3512 Kilka pilnych pytań...
Witam, potrzebuje pomocy w sprawie Ursusa 3512. Mam kilka pytań: W moich prospektach i innych źródła widze że Ursusy te maja w wersji podstawowej hydraulike jednokierunkową a w opcji dwu, jak zamontowac ten drugi obieg?? Tak samo jest z hydrostatycznym układem kierowania, jak zamontowac Orbitrol?? Czy zakłdanie tego wspomagania wiąże sie z wymianą części przedniej osi??
Prosze o podpowiedzi bo jest to dla mnie ważne i z góry dziękuje za pomoc :mellow:

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=14316


Temat: John Deere 6220 SE Proszę o opinie
he Pavel

Pełna rama to 1 element do które są przykręcane wszystkie inne cześć, a nie na odwrót tak jak to napisałeś. Ramy sie nie mocuje do niczego, bo jest ona sama w sobie konstrukcja samonośną, ale jak by sie juz doczepić szczegółów to jest osadzona na osi przedniej:)

Te płaskowniki wzdłuż które widziałem np przy ursusach, to NIE RAMA, to tylko elementy wzmacniające konstrukcje modułową (czyli składającą sie z wielu elementów) a ze odkręcają do tych płaskowników ramę tura to na pewno wzmacnia całą tą konstrukcje, ale dalej nie zmienia faktu ze naprężenia wzdłużne przebiegają również przez wszystkie podzespoły z jakich składa sie ciągnik o konstrukcji modułowej, a co nie występują w ciągnikach z pełną ramą.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=1973


Temat: Co sadzicie o VALTRZE T 190 CO sadzieciue???????
w testach dlg valtra wypadla tragicznie notujac max. moc bez boost'u 166,7 kw, gdzie 818 zanotowala ponad 130 kw, nie wiem moze cos im sie pomylilo :P , wiec nawet jesli zalozymy ze maja porownywalne parametry silnika i cena wypasionej valtry bedzie podobna (chociaz w jakims stopniu porownywalna) do ceny standardowego fendta, to pozostaja takie czynniki:
- wymiary: fendt jest 40 cm krotszy - dla mnie rzutuje to na wieksza uniwersalnosc, ewentualna prace z turem
jest tez o 800 kg ciezszy, valtra nie wazy nawet 6 ton!!!
- opinie pobliskich uzytkownikow fendta, oraz popularnosc marki w okolicy, w mojej gminie jest 1 t190, a fendtow bez liku najrozniejszych modeli
- sprawdzony serwis i dostep do czesci, zarowno od korbankow, innych sklepow, a takze czesci u innych uzytkownikow, ktore pochodza ze spalonych badz rozbitych fendtow
- przekladnie vario pewnie mozna porownac z bezstopniowka valtry, takze tutaj nie ma co debatowac, tak samo z wyposazeniem uzytecznym (przedni tuz, hydraulike, wom, resorowana os i kabine itd.), jedynie w wyposazeniu w bajery fendt moze odskoczyc valtrze, chociaz nie znam poszczegolnych funkcji variotronikow i innych systemow
- osobny obieg oleju w skrzyni
- przebieg wykresu mocy i momentu v vatrze przypomina bardziej ten z ursusa 1614 niz nowoczesnego silnika CR

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=1911


Temat: Co sadzicie o VALTRZE T 190 CO sadzieciue???????

w testach dlg valtra wypadla tragicznie notujac max. moc bez boost'u 166,7 kw, gdzie 818 zanotowala ponad 130 kw, nie wiem moze cos im sie pomylilo :P , wiec nawet jesli zalozymy ze maja porownywalne parametry silnika i cena wypasionej valtry bedzie podobna (chociaz w jakims stopniu porownywalna) do ceny standardowego fendta, to pozostaja takie czynniki:
- wymiary: fendt jest 40 cm krotszy - dla mnie rzutuje to na wieksza uniwersalnosc, ewentualna prace z turem
jest tez o 800 kg ciezszy, valtra nie wazy nawet 6 ton!!!
- opinie pobliskich uzytkownikow fendta, oraz popularnosc marki w okolicy, w mojej gminie jest 1 t190, a fendtow bez liku najrozniejszych modeli
- sprawdzony serwis i dostep do czesci, zarowno od korbankow, innych sklepow, a takze czesci u innych uzytkownikow, ktore pochodza ze spalonych badz rozbitych fendtow
- przekladnie vario pewnie mozna porownac z bezstopniowka valtry, takze tutaj nie ma co debatowac, tak samo z wyposazeniem uzytecznym (przedni tuz, hydraulike, wom, resorowana os i kabine itd.), jedynie w wyposazeniu w bajery fendt moze odskoczyc valtrze, chociaz nie znam poszczegolnych funkcji variotronikow i innych systemow
- osobny obieg oleju w skrzyni
- przebieg wykresu mocy i momentu v vatrze przypomina bardziej ten z ursusa 1614 niz nowoczesnego silnika CR

Piszesz o częściach do Fendt'ów ze rozbitych lub SPALONYCH maszyn. Czyżby Fendt'y miały problemy z elektroniką lub czymś innym powodującym pożar?

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=1911


Temat: Co kupić NH TD 80 D czy Usus 6024 z turem
tak szczerze nie kupił żadnego z nich bo oferują naprawde niewele więcej niż 4514 czy 7245 poza tymi kilkoma km więcej, ale bardzo jestem ciekaw tego ursusa, bo już ma jakąś lepszą przednią oś i nowoczesnego perkinsa, ja nie uważam żeby te skrzynei i odlewy z brazylii byłu gorsze od tych krajowych, a podejrzewam że wiele części jak kosze satelit i inne elementy będą pasowały z 5314 lub pochodnych, nie podobają mi się te szklane dzwi na całości, ale już jak pisałem z tych 2jgo wybrał bym ursusa, ale do tura to tak naprawde ten jd 5620 lub agrofarm niewiele drożej wyjdzie a ciągniki ciekawsze szczególnie do tura
ps. jaki wogóle ma to być tur, bo to też raczej ważna sprawa!!

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=15378


Temat: Sam 4x4 1.6d
" />Witam

obecnie jestem w końcowej fazie budowy sama z silnikiem malczana

ale moim projektem na przyszłość jest sam z napędem 4x4
planuje zamontować silnik 1.6d z vw .. bo jest bardzo dobry, posiadałem już 2 auta z tymi silnikami
mosty .. chciałbym wykorzystać od np. Uaza , przedni i tylny.
oba skrócić .
na przedniej osi zamontować koła z bieżnikiem terenowym mniej wiecej 13 cali
z tyłu natomiast jakie większe , coś może koło ursusa c360 , może kapke mniejsze ale szerokie
to są na razie plany , ale zbieram pieniądze pomału na nowe części
gdy skończę pierwszego samka z motorem malczana jeśli uda mi się go sprzedaćod razu biorę sięza następny projekt

pozdro
Browar
Źródło: samy.adresforum.pl/viewtopic.php?t=52


Temat: Farmtac czy Ursus?? Ciągnik do tura.
W jakiej wersji ma być 4514? Ja bym brał 4514, bo
1. 4 gary więc większy rozstaw osi i stabilniejszy, koła te same w obu ciągnikach, masa własna większa w ursusie,
2. ursus to sprawdzona konstrukcja i każdy wiejski majster za piwo Ci pomoże i zrobi co trzeba, lub ktoś doradzi a farmtrac to zagadka i będziesz dzwonił po serwis
3. słyszałem dużo niechlebnych opini o silniku forda w tych farmtrackach w sąsiedniej wsi koleś ma takiego z turem i nie chwali i miał troche awarii głównie z silnikiem coś tam się działo
4. w turze łatwo o "kontuzje" a do ursusa podejżewam że części będą tańsze
5. może i w farmtracku jest rewers ale dzwignia biegów w ursusie działa jak rewers z 1 na R i jest bardzo trwała i wygodna w obsłudze czy to lewą czy prawą ręką, no ale liczba przełożeń do tyłu troche na minus ursusa i wsteczny albo bardzo szybki albo bardzo wolny.
6. sprzęgło w 4514 jest nie do zajechania nei wiem jak w farmtracku ale pod tym względem ursus się postarał,
7. jeden i 2gi ma delikatne przednie osie
Podsumowując moze i farmtrac sprawia wrażenie wygodniejszego ale wykonanie mi się niepodoba i jeśli ma to być prosty mocny ciągnik na podjazdy i w tródny teren stawiał bym na ursusa, bo skrzynia biegów prosta mało przełożeń ale nie do zajechania i dzwignia jest na sztywno w skrzyni a nie przez cięgiełka jak w farmtracu czy ten rewers, sprzęgło ursusa również mechaniczne ale lekko chodzi o trwałe, kabina może i roporna ale szyby będą tańsze a to że jest nisko i niby z za błotników nic nie widać to zawsze ten plus że niżej wsiadać he he
a tak wogóle to jak chcesz porównywać te ciągniki to chyba lepiej było by porównać ursusa 4024?

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=18611


Temat: Farmtac czy Ursus?? Ciągnik do tura.

W jakiej wersji ma być 4514? Ja bym brał 4514, bo
1. 4 gary więc większy rozstaw osi i stabilniejszy, koła te same w obu ciągnikach, masa własna większa w ursusie,
2. ursus to sprawdzona konstrukcja i każdy wiejski majster za piwo Ci pomoże i zrobi co trzeba, lub ktoś doradzi a farmtrac to zagadka i będziesz dzwonił po serwis
3. słyszałem dużo niechlebnych opini o silniku forda w tych farmtrackach w sąsiedniej wsi koleś ma takiego z turem i nie chwali i miał troche awarii głównie z silnikiem coś tam się działo
4. w turze łatwo o "kontuzje" a do ursusa podejżewam że części będą tańsze
5. może i w farmtracku jest rewers ale dzwignia biegów w ursusie działa jak rewers z 1 na R i jest bardzo trwała i wygodna w obsłudze czy to lewą czy prawą ręką, no ale liczba przełożeń do tyłu troche na minus ursusa i wsteczny albo bardzo szybki albo bardzo wolny.
6. sprzęgło w 4514 jest nie do zajechania nei wiem jak w farmtracku ale pod tym względem ursus się postarał,
7. jeden i 2gi ma delikatne przednie osie
Podsumowując moze i farmtrac sprawia wrażenie wygodniejszego ale wykonanie mi się niepodoba i jeśli ma to być prosty mocny ciągnik na podjazdy i w tródny teren stawiał bym na ursusa, bo skrzynia biegów prosta mało przełożeń ale nie do zajechania i dzwignia jest na sztywno w skrzyni a nie przez cięgiełka jak w farmtracu czy ten rewers, sprzęgło ursusa również mechaniczne ale lekko chodzi o trwałe, kabina może i roporna ale szyby będą tańsze a to że jest nisko i niby z za błotników nic nie widać to zawsze ten plus że niżej wsiadać he he
a tak wogóle to jak chcesz porównywać te ciągniki to chyba lepiej było by porównać ursusa 4024?



Jeszcze niedawno pisałeś że ten farmtrac z turem chodzi dobrze zadnej awarii nie miał, a teraz piszesz co innego :huh: tobie się wierzyć nie da. Raz piszesz tak, drugi raz inaczej <_<
Pozatym farmtrac byłby o wiele lepszy. Revers przy kierownicy (w ursusie w ogóle nie ma reversu) biegi po prawej stronie, a nie pomiędzy nogami, płaska podłoga w kabinie i o wiele ciszej. Skrzynia w Farmtrac'u o wiele lepsza

"każdy wiejski majster za piwo Ci pomoże i zrobi co trzeba" a za tydzień znowu będziesz robił ;)
Ferdek o co ci chodzi że delikatne osie !? Co ty chcesz dzwigać 2t. ? jak chcesz dźwigać nie wiadomo co to kup se ładowarke teleskopową
Niby wykonanie w Farmtrac'u ci się nie podoba, a może w ursusie jest lepsze ?
I co znowu wymyśliłeś że dzwignia od biegów w farmtrac'u idzie przez ciągienka ? jest bespośrednio do skrzyni tak jak w ursusie
I nie wymyślaj bo raz widziałeś ten ciągnik a opowiadasz bajki nie z tej ziemi ;[

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=18611