aśle codzienności, koty, foty i obłości

Temat: Deutz-Fahr czy John Deere
W mojej okolicy nie ma DF więc nie wiem jak innym chodzą, znam tylko 2 osoby które narzekają. Jeśli chodzi o JD to zawsze będę zwolennikiem marki spod znaku jelenia i będę kupował te maszyny, ale każdy ma swoje zdanie które powinno się szanować. ;) Nikt mnie nie przekona do DF,Same,Zetora czy Pronara :rolleyes:
wracając do tematu to części do JD są bardzo drogie.
Spalanie w modelach
-6620 w orce 16-18l/h , głębosz 20-22/h,lekkie prace 7-8l/h,
-7730 w orce 23-24l/h, głębosz 25-28l/h.
Nie wiem jak jest z mniejszymi modelami.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=22306



Temat: ciagniki rodziny Farmtrac co o nich sadzicie ?
Byłem bliski zakupu farmtracka, taksamo jak i 2 innych znajoomych, jest w okolicy f 60 zturem 4x4 i bardzo go właściciel chwalił, ale tak o ile farmtrac z silnikiem forda kosztuje niecałe 90 tys to już z perkinsem dużo ponad 100 tyś i jeszcze za opony trzeba dopłacić.
Obejrzalem dokładniej i w porównaniu do innych ciągników duże rozczarowanie, przedni most może i carraro ale na jeden siłownik i taki delikatny jakiś, bak blastikowy prawie ciąga po ziemi, a kabina to w starej c 360 nie latają tak dzwignie fotel i pedały jak w nowym farmtracku (dzwignia rewersu miała luzy w desce rodzielczej że napewno podczas jazdy ta dzwignia swobodnie podskakuje, dziwgnie od biegów wymuszają ze trzeba się schylać żeby dosięgnąc, fotel kałacze sie jak jakiś rozklekotany, tylko kierowniczka mała jest fajna, maska myślałem że po otwarciu odfrunie tak sie chwiała i delikatna jest. - tyle złego dobre to orginalny silnik i podobno orginalne carraro, chociaż ceny części typu tarcza sprzęgłowa częsci do silnika czy skrzyni wcale nie będą tańsze niż do zachodnich ciągników

Co do zetora to jeśli ktoś mial perkinsa i nauczył się nim pracować to doskonale wie że te 25-40% spalanie jest niższe w lekkich jak i w cieżkich pracach, może i zetor dużo nie spali jak delikatnie obchodzić się z gazem ale podusić tak jak perkinsa to dużo wiecej wychla no ale i inna hrakterystyka silnika jestw zetorze.

Co do uciagu perkinsy są zrywne i trzeba poprostu umiec to wykożystać a uciąg wcale nie jest gorszy, jak ktoś przesiądzie sie z zetora lub c360 to na każdym perkisie będą mu tylko koła fruwały i zawiesi się z byle czym

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=4468


Temat: Zetor czy MTZ ??
witam,
śledzę to forum od jakiegos czasu i wiele bardzo fajnych rzeczy a przede wszystkim dość pożytecznych tutaj przeczytałem. sorki za OT.
I właśnie wczoraj się dowiedziałem tak na 100%, że będę rolnikiem przez duże R :) i że jzu pora na zakup nowego ciągnika. No i właśnie wchodziłby by w grę albo ursus albo zetor albo... no właśnie np MTZ.
Ale jak czytam wasze opinie, oczywiście nie wszystkich, to powiem wam, że juz jestem głupi. Wiem, że to wątek - Zetor - MTZ, nie mam na mysli ursusa, i widzę, że większość skłania się ku Zetorowi. I nie ukrywam, że i ja wolę tą markę, zdecydownie bardziej niz MTZ.
Części do zetora kupi się w każdym praktycznie mieście, mam tu u siebie serwis i przedstawicielstwo zetora. Mnie nie interesuje aż tak bardzo spalanie, czy on mi spali 8 czy 10 litrów na h. Mam T 25 i on będzie sobie robił prace lekkie a zetor cięższe.
Czy waszym zdaniem proxima ale ta 6XXX to dobry wybór. Oczywiście mowa tylko i wyłącznie o nowym ciągniku. Myślę, że ten ciągnik będę mi służył następne ładnych parę lat czyli jakieś hmmm przypuszczam, że 15. Czy to dobry wybór. A może jestem głupi, że chce tyle kasy wydac na nowy ciągnik przy moim areale - 12 h :D. Uwaga - chciałbym zaznaczyć, że mam sponsora na nowy ciągnik, więc prosze mnie nie wyzywać, że na taki areał chce nowego zetora :)
I przepraszam za OT, ale jest tutaj sensowna i rzeczowa dyskusja i dlatego pozwoliłem sobie tez trochę OT.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=5919


Temat: Zetor 5211,7211 - pompowanie rano!!! jaka jest przyczyna??
apista ja robie zetorem 800 -900mtg rocznie,wiec wiem co ile moze wytrzymac.jakosc dzisiejszych czesci nijak ma sie do oryginalnych- jak wielu twierdzi to juz nie ten zetor.dozywotnio to mozna wyrok dostac, a i tak po 25 latach wypuszcza
pompki reczne to 3 zdarlem.wszystkie oryginalne czesci po wymianie to zostawiam ,nieraz sie zdazylo ze po paru dniach musialem je zakladac bo nowe sie psuly , lub sluzyly na czesci do napraw

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=503


Temat: URSUS C 360 reaktywacja Co wy na to?
Panowie

Nie wiem czy ten watek jest aktualny, ale widze ze temat nie jest zamkniety, wiec wyraze to co wlasnie na ten temat.
Przerobki typu osobne wlaczanie pompy jest tu nie mozliwe. Przerobka musialaby sie zaczynac od konstruowania nowej skrzyni.
Zeby 60-tka zostala 60-tka to mozliwe jest wg mnie to:
- wspomaganie - koszt 2,5k zl
- nowa kabina + maska - ok 4k zl
- wygluszyc dyfer zakladajac kolo + atak od zetora - nie wiem dokladnie ile, ale podejrzewam ze ok 1k zl
- pompe od zetora - 33l/min juz jest lepiej - ok 250zl
- widzialem przerobki 4x4 - wg mnie przy tych powyzszych kosztach za drogo, poza tym brak napedu po redukcji
- mozna dodac turbo. gosc jeden zalozyl turbine od volvo chyba, dalo to ok 20% mocy wiecej. Widzialem tez u niego wzmocniony podnosnik. Ja bym tego nie zrobil. Po co mi podnosnik ktory podniesie ze 2t. Zaloze cos na tyl, pojade po dziurach i wyjade z podnosnikiem, bo korpus peknie
- wygluszyc kabine jak ma zetor, troche dac wykladziny, skrzyni bedzie mniej slyszec.
Sumujac to wszystko, wyjdzie na to, ze lepiej kupic cos innego. Bo kupujac w miare 60 to koszt ze 12-14k zl. Kupic reszte - wyjdzie ze 20-25 to za te pieniadze kupie zetorka 4x4.
Plusem c360 sa w miare tanie czesci i prostota wykonania.
Poza tym uwazam, ze poczciwe 60 to dobre ciagniki, tyle ze stara konstrukcja.

pozdro

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=13825


Temat: Zetor 25 vs Ursus C-330 a może T 25 co lepsze!!!
Yyy... Moim zdaniem zetora 25 nie ma o brać (ale to tylko moje zdanie). Najlepiej było by chyba C 330.
Osobiście bym polecił zetora 3011 ( 3 cylindrowy silniejszy od c 330, a słabszy od c 4011) mam takiego zetora i osobiście polecam (dużo części pasuje od c 4011)

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=23902


Temat: Zetor 25 vs Ursus C-330 a może T 25 co lepsze!!!
Nie ma jak C-330. Rusek i Zetor 25 mają sprzęgło jednostopniowe. Poza tym najmłodszy zetor i tak będzie miał ok. 50 lat, i jest on słabszy od naszej trzydziestki o 5KM. Więc lepiej wziąć C-330.Jest to popularny i lubiany ciągnik przez rolników. (to jest tylko moje zdanie). :) I tak jak pisał @damian95 jest łatwy dostęp do części zamiennych.


Pozdrawiam Rolnik122894

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=23902


Temat: 12045 na mniejszy
a powiedz mi jedna prosta rzecz - z którego roku konstrukcyjnie jest 12045? bo po mojemu to sa wczesne lata 70, dla porównania seria 245 u zetora rozpoczeła się gdzies w okolicy 92/4, to juz sa zdecydowanie lepsze ciągniki,

wez sobie odkurz w ciagniku, wypierz tapicerke jesli ja jeszcze masz i bedzie niebo a ziemia,
synchronizowane skrzynie tez sa w zetorach...
a co do topornosci to myslisz ze 25 letni JD, bedzie duzo lepszy od 12-13 letniego zetora? moze w pewnych aspektach...
wez po uwage inna rzecz ktora powinna miec najwiekszy priorytet SERWIS, ile kosztuja podstawowe czesci do zetora a ile do bardzo starego JD, jaka jest ich dostepnosc oraz jeszcze cos innego - ile rzeczy zrobisz sobie sam na poczekaniu w zetorze a ile w JD.

wybacz ale ja raczej nie kupiłbym zachodniego ciagnika ktory ma powyzej 10lat

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=10738


Temat: prasa
Chciałbym kupić prasę tak do 25 tys. Z ofert allegro np. :Prasa rolująca NEW HOLLAND 640, sznurek, pasowa, szeroki podbierak, duża wydajność lub inna: prasa zmiennokomorowa FIATAGRI 5880 (New Holland 654) z roku 1994 , szeroki podbieracz 200cm, owija dwoma sznurkami lub siatką, centralne smarowanie, komputer, szerokie nowe opony, odjazd bel.
1) Czy waszym zdaniem dostanę części, do tych już nie nowych pras, bez problemu. jeżeli ktoś może mi cos konkretnego powiedzieć to bardzo proszę. Dodam, że mam Zetora forterra 96kM i czy on da radę?
2) Lepiej siatka czy sznurek?
Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi pozdro

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=19764


Temat: maszyny rolnicze gosppodarstwo
Uwaga, dziewczyna wypowiada sie w temacie. Miałam do czynienia z MF 595 (transport zboża z przyczepą Brimont na tandemie, ład 10t). Prosty w obsłudze, elektronika znikoma. Z tą przyczepką śmigał, tylna burta otwiera się z napędu WOM więc problemów z rozładunkiem nie było.
Upierdliwe jest otwieranie/zamykanie drzwi bo odbywa się za pomocą wajchy (kolega sie wnerwił, i je ściągnał :P) - nie poręczne. Ale to jedyny feler jeśli chodzi o kabine. No i nie ma w niej za dużo miejsca, ale pasażer zawsze sie jakoś wciśnie. Oczywiście, klimy tam nie szukajmy ale dla mało wymagających nawiew to też dobra rzecz. Awaryjność to właściwie kwestia indywidualna -> 'jak dbasz tak masz'.
Ciągnik nie jest paliwożerny, łatwy w obsłudze, części są dostępne i można znależć egzemplarz w cenie 25-30 tyś PLN-ów. Myśle, że jest to mała alternatywa dla ursusa czy zetora ale oczywiście zadecydujesz sam ;)

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=16405


Temat: Zetor proxima power temat poświęcony do wymieniania się informacjami o proximie power
cześć też mam powerke 95 do marca i ma zrobione 40 mtg. chciałbym wymienić olej w przyczepach po starym zetorze ale nie wiem dokładnie jak to zrobić czy ktoś kto to robił u siebie mógłby mi pomóc

mam jeszcze jedno pytanie czy u was podczas jazdy z włączonym przednim napędem też słychać zgrzytanie z tej przedniej osi ale u mnie tylko przy skręcaniu jak prosto to jest ok.
Użytkownik shadow edytował ten post 03 May 2010 - 13:25
Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=21791


Temat: Ciągnik uniwersalny do 25tyś zł???
lepiej coś gdzie części są ogólnodostępne... czyli tak ostatnie pytanie co będzie najlepsze do kwoty 25 tyś zł(a nawet mniej)??? Czyli najlepsza jakość do ceny co spokojnie mogłoby zastąpić c-330...
1. mf 255
2. mf 550
3. zetor 5211
4. zetor 5011
5. ursus c-362
6. ursus c-360 3p
7. ursus c-360

Sorki że jeszcze raz post pod postem ale dzisiaj od znajomego dowiedziałem że ktoś ma na sprzedanie c-360 (tylko nie wiem czy 3p czy nie) za bardzo dobrą cene(nie będę mówił jaką ale jest baaardzo dobra)... Opłaca się zamiast trzydziechy??? Tylko tak nie ma ona kabiny jaką byście polecili i czy te nowe kabinki wygłuszą warkot silnika??? Da rade wspomaganie zamontować bo o to nam się też najbardziej rozchodzi z ojcem (starszy człowiek lubi być wygodny;p)???

Edytuj posty!!!!!!!!!!!!
Użytkownik robertbara edytował ten post 25 February 2008 - 16:22
Powód edycji Łączenie postów
Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=6278