aśle codzienności, koty, foty i obłości

Temat: Schemat elektryczny instalacji silnika Dohc mk1
Tutaj masz prostszy...

1- sterownik (ECU)
2- przekaźnik pompy paliwa (F.P. Relay)
3- wyłącznik bezpieczeństwa (uderzeniowe odłączenie pompy paliwa) (Interia switch)
4- pompa paliwa (Fuel Pump)
5- przekaźnik systemowy (EEC Relay)
6- czujnik położenia wału (Hall sensor)
7- ZAWÓR ODPROWADZAJĄCY OPARY PALIWA ZE ZBIORNIKA (CANPS)
8- moduł zapłonu (Ignition Module)
9- sygnał obrotomierza (RPM)
10- wtryskiwacz (Injector)
11- wtryskiwacz
12- wtryskiwacz
13- wtryskiwacz
14- czujnik temperatury chłodziwa (ECT)
15- CZYJNIK STOPU (BOO Switch)
16- regulator liczby oktanowej (Octane adjusting)
17- regulator wolnych obrotów (Mozna podbić o 100 RPM zwierając do masy)
18- CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA (IAT)
19- ZŁĄCZE DIAGNOSTYCZNE
20- MAP sensor
21- POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY (TPS)
22- SONDA LAMBDA
23- NASTAWNIK WOLNYCH OBROTÓW (EBJ)
24- CEWKA ZAPŁONOWA (Ignition Coil)


90- ZASILANIE +12V (Battery Power, Keep alive power)
91- MASA (Ground)
95- ZASILANIE ZE STACYJKI (vehicle power)
Źródło: ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=24154



Temat: M800 problem z wtryskiem - silnik krokowy?
Nastawnik przepustnicy występuje prawdopodobnie wraz z całym korpusem przepustnic.
Cena będzie wysoka, 3-4 tys zł
Musisz udać się do dobrego mechaniora i określi co jest dokładnie uszkodzone, czy jest to nastawnik, czy np czujnik tej przepustnicy.
Wszystko można określić po wyświetleniu kodu usterki. Cały opis i metoda diagnozy oraz sprawdzenia jest opisana w manualu, tylko że trzeba mieć trochę pojęcia i znać jako tako angielski techniczny.
Cały korpus przepustnic jest taki sam w M50 i C50 (Marauder, Intruder, Boulevard, Volusia, itp 800 od 2005 roku).
Na allegro widziałem ze dwa kompletne silniki za cenę taką jak te przepustnice, warto więc w razie potrzeby zadzwonić i zapytać o ten element.
Nastawnik to STVA
Czujnik położenia tej przepustnicy to STPS
Fiszki:
http://www.alpha-sports.c...62.htm?clicks=2
Źródło: dodo.samba.pl/moto/viewtopic.php?t=5439


Temat: pytanie o silniczek krokowy
i co najważniejsze chyba zupełnie niepotrzebne...
jeśli myślisz że te silniczki, kontrolery sondy i inne pier*ol montowane w instalacjach przy silniku z monowtryskiem byłyby przez użytkowników montowane dla własnej korzyści to jesteś w błędzie.
zdaje się ze większość jeśli nie wszyscy gazownicy potwierdzą że montowane jest to tylko dlatego żeby pozostać w zgodzie z wymagającymi tego przepisami (ekologia)
podobnie sprawa się ma z monowtryskiem właśnie... sonda lambda, silnik krokowy, komputer, czujnik położenia przepustnicy... wszystko to po to żeby skład mieszanki był optymalny... i po to żeby auto było słabsze niż na gaźniku, więcej paliło i właściciel nie zapominał że ma samochód wydając kolejne grosiwo na naprawę...
szczerze odradzam wdrażanie w życie pomysłu z nastawnikiem... nie wiadomo po co wydasz pieniądze i się narobisz.
pozdrawiam
Źródło: forum.tempra.org/viewtopic.php?t=6594


Temat: brak iskry
Zasilanie w samochodzie to dwa przewody plus i minus.
Przyjeto, że minus to masa samochodu. Nie dotyczy to jednak wtryskiwacza i układu zapołonowego w Twoim silniku.
Masa czyli przewód "minus" jest podłączany do masy samochodu w nastawniku wolnych obrotów i w styczniku umieszczonym w czujniku położenia przepustnicy.
Gdy przepustnica jest zamknięta to masa w tym czujniku jest rozłączona. Więć jeżeli uruchamiasz silnik to mozesz tylko liczyć na połączenie masy w nastawniku. Sprawdź czy nastawnik jest sterowany przez centralkę - powinno być słyszalne "stukanie" o dźwignię przepustnicy przez popychacz nastawnika w momencie przekręcenia kluczyka na pozycję "MAR" w stacyjce.
Drugi sposób to wciśnij pedał gazu (włączy się masa) i sprawdź czy jest iskra.
Nastawnik przepustnicy spełnia dwie funkcje tj. reguluje wolne obroty silnika stosownie do temperatury silnika i przy procedurze "hamowania" silnikiem wyłącza zasilanie wtryskiwacza i układu zapłonowego przez rozłączenie masy tych układów od masy samochodu.

[ Dodano: Wto 07 Cze, 2005 23:52 ]
Źródło: forum.tempra.org/viewtopic.php?t=1652


Temat: tempra 1.8 jeździ ale gaśnie, dlaczego?
Aaaa, może być też cośnie tak z czujnikiem położenia wału korbowego - czasem daje dziwne objawy.
Ale skoro nie czujnik podciśnienia to może właśnie czujnik temperatury.

Mimo wszystko nie wykluczalbym zaworu obejściowego - może otwierać się z opóźnieniem albo niecałkowicie. Podobne objawy (gaśnięcie na luzie po przygazowaniu) powoduje uszkodozny silnik krokowy nastawnika przepustnicy przy wtrysku SPI (czyli takim jak u mnie) a jego rola jest podobna do zaworu obejściowego (nie wiem tak naprawdę czy jest tam elektromagnes czy silnik).

Pozdrawiam,
Zbyszek

P.S.
Identyczne objawy jak u Ciebie miał niedawno kolega w nowo zakupionym aucie - gaśnięcie na luzie po przygazowaniu lub wrzuceniu luzu w czasie jazdy. Tyle, że był KIA Clarus z 1999 po wypadku (mała stłuczka z przodu ale parę rzeczy było do wymiany, np. chłodnica). Ktoś przy składaniu odwrotnie założył przepływomierz W Temprze nie ma tego problemu bo nie ma przepływomierza (za to jest zujnik podciśnienia w kolektorze).
Źródło: forum.tempra.org/viewtopic.php?t=1523


Temat: 306 1,4 benzyna monowtrysk - gaśnie

co spełnia rolę czujnika ciśnienia w Boschu?
Bosch zrobił to trochę inaczej, zresztą był to następca Mono-Jetronic, pierwszy krok w stronę pełnego systemu zarządzającego pracą silnika. Czujnikiem obciążenia jest podwójny potencjometr przepustnicy, prędkość silnika podaje czujnik położenia wału korbowego. Korekty są dokonywane na podstawie sygnałów z czujnika temp silnika, czujnika temp powietrza i lambdy. Jak widać wzrosło znaczenia czujnika temp powietrza który w systemach z MAP ma znaczenie podrzędne. Dlatego ten układ w założeniu ma pracować z dodatkowym układem regulacji temp powietrza w dolocie. Nie wiem jak jest w pugu ale są albo dodatkowe grzałki elektryczne albo obudowa filtra ma zawór termiczny który za pomocą podciśnienia z kolektora ssącego steruje nastawnikiem który napędza klapę która z kolei steruje dopływem ciepłego powietrza z okolicy kolektora wydechowego. Ten system został usprawniony po 1994, zastosowano lepszy krokowy (a nie krokowopodobny), nowy czujnik prędkości pojazdu i czujnik spalania stukowego. Czy Peugeot to wprowadził- raczej nie.

Źródło: 306team.pl/forum/viewtopic.php?t=3576


Temat: Problem z obrotami
Witam. Dziś udałem się na diagnostykę i od razu efekty widać. Komp pokazał że czujnik tem. cieczy chłodzącej działa bez błędnie, czujnik położenia przepustnicy również, sonda także. Map sensor oki. Jedyne co to padnięty nastawnik biegu jałowego. Gość powiedział że tego rodzaju nastawników raczej się nie czyści bo są podatne po czyszczeniu na uszkodzenia i dlatego później auto świruje z obrotami. Komputer nie nadąża za odczytami z nastawnika biegu jałowego (zdjęcie Biker`a)i ratuje się dodając większa dawkę paliwa przez co mamy duże wahania obrotów. Na razie mi go odpięto (obroty stałe 850obr/min. i żadnego wahnięcia) błąd wykasowano i tak jeżdżę. Jedyny problem to to że można nie odpalić na zimnym silniku wtedy najlepiej dodać gazu. Niestety nie jest to tania rzecz, ale chyba lepiej kupić używkę nieczyszczoną najlepiej. Pozdrawiam mam nadzieje że to się przyda.
Źródło: 306team.pl/forum/viewtopic.php?t=1676


Temat: Fiat Uno pomocy !!!
Myślisz Reniu ,że falowanie obrotów to taka prosta sprawa i że zawsze powodem może być niesprawny silniczek krokowy czyli zawór wolnych obrotów?Jeśli silnik twojego auta nie równo pracuje,jego obroty falują a gdy po zdjęciu nogi z gazu silnik potrafi zgasnąć to wszystko wskazuje na problemy z silniczkiem krokowym.Mechanicy błędnie zdiagnozowali w twoim przypadku gdyż ty takich objawów nie masz.Jakie mogą być jeszcze powody falowania obrotów ?-------- Uszkodzenie nastawnika lub czujnika położenia przepustnicy,niesprawna sonda lambda,lewe powietrze w układzie dolotowym---- .Na przyszłość ,nigdy nie wybieraj się do takich mechaników,którzy zaczynają od wymiany elementów na chybił trafił,zaczynaj wizytę u specjalisty ,który sprawdzi poszczególne elementy korzystając z odpowiedniego sprzętu.Unikniesz dzięki temu niepotrzebnych kosztów. W twoim przypadku najprawdopodobniej szwankuje przepustnica.
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=28728


Temat: [W201] problem z wysokimi wolnymi obrotami
ale przepustnica jest zamknięta co zresztą sygnalizuje czujnik przepustnicy

sprawdziłem wszystkie połączenia do czujników ze sterownikiem
czujnik temperatury płynu i powietrza - odpowiednie rezystancje
stycznik biegu jałowego
czujnik położenia przepustnicy - dwa stany
potencjometr klapy spiętrzającej 0,68 przy 750 obr. /min
nastawnik elektro-hydrauliczny (zimny silnik, przekręcenie kluczyka 8,98 mA, po zapaleniu około 10mA, maleje wraz ze wzrostem temperatury, około 0 mA przy 80 stopniach)
regulator wolnych obrotów

srebrny przekaźnik przelutowany

już sam nie wiem co mam czynić

układ wydaje się być szczelny
pryskałem izostartem to jakby coś było nieszczelne to by zareagował

a jeszcze jak już na nastawniku ustali się 3mA na rozgrzanym silniku to próbowałem regulować śrubką, ale wartość natężenia nie reagowała
Źródło: mercmania.pl/forum/viewtopic.php?t=6803


Temat: [201] Diagnostyka ukladu KE-Jetronic.
Od kilku miesięcy mam ciągle powtarzający się problem z wolnymi obrotami (powtarza się to co kilka dni). Sprawdziłem wszystkie połączenia podciśnieniowe i
elektryczne, wymieniłem na nowy:
-potencjometr klapy spiętrzającej
-elektromagnetyczny nastawnik biegu jałowego (rezystancja 11 Ohm i płynność działania sprawdziłem na regulowanym zasilaczu)
-czujnik położenia przepustnicy
- czujnik temperatury.
Sondy lambda fabrycznie nie ma więc nie sprawdzałem. Autko
jak się uda trzyma idealnie obroty ok 800-900 ob/min. niezależnie od obciążenia silnika.
Często jest tak że po wysprzęglenu (podczas jazdy)obroty spadają do ok. 500 albo od razu spadają do zera i dopiero kilkukrotne powtórne uruchomienie silnika czasem pomaga i wszystko jest ok, ale niestety do czasu:( Zastanawiam się czy może być to wina elekronicznego sterownika KE-Jetronic, albo zapłonu..???Wyczytałem że jeśli napięcie na pinie 25 sterownika Ke-jetronic o prędkości obrotowej wynosi 6-12V to nadaje się on do wymiany. Po sprawdzeniu u mnie jest 8V. Czy oznacza to że mój sterownik jest uszkodzony???
Źródło: mercmania.pl/forum/viewtopic.php?t=1601


Temat: [201] Diagnostyka ukladu KE-Jetronic.


-potencjometr klapy spiętrzającej
-elektromagnetyczny nastawnik biegu jałowego (rezystancja 11 Ohm i płynność działania sprawdziłem na regulowanym zasilaczu)
-czujnik położenia przepustnicy
- czujnik temperatury.


Na przepustnicy sa 2 wylaczniki w tym jeden jest podwojny. Zwykle to one odpowiadaja za objawy jakie opisales.
Na pinie 25 komputera sa impulsy zaplonowe o ile mnie pamiec nie myli wiec pomiar napiecia w tym punkcie nie ma wiekszego sensu - ja bym zmierzyl napiecie na pinie 3 (napiecie regulatora biegu jalowego), to da Ci odpowiedz czy ECU dziala poprawnie.
Źródło: mercmania.pl/forum/viewtopic.php?t=1601


Temat: [W201] Nie pali na benzynie
Na sąsiednim forum znalazłem taką opinię kol. Devrck z grudnia ub. roku o jednym człowieku:

Byłem dzisiaj u Pana A. Niedźwieckiego na diagnostyce silnika. Człowiek na prawdę zna się na układach KE-Jetronic, do tego ma świetnie wyposażony warsztat.

W ramach diagnostyki silnika (cena 150-200 zł):
-sprawdził kompresję miernikiem cyfrowym (wyglądał na drogi sprzęt ) , wiarygodne pomiary.
-Posprawdzał czujniki położenia przepustnicy, czujnik biegu jałowego, sprawdził potencjometr kalpy spiętrzającej oscyloskopem, sprawdził działanie nastawnika EHA, sprawdził sprawność rozdzielacza paliwa
-Sprawdził działanie sondy lambda (u mnie okazało się, że nie działa, ma sondy "na miejscu", daje gwarancje na nie) i skład spalin, wyregulował skład mieszanki.

Ogólnie, mimo, że trochę mnie to kosztowało, samochód zaczął jeździć jak powinien, jestem bardzo zadowolony i gorąco polecam wszystkim.

Tu jeszcze link do mapki: KLIK
Niestety numeru telefonu nie ma, ale może Yellow Pages albo wujek Google coś podpowie
Źródło: mercmania.pl/forum/viewtopic.php?t=12583


Temat: Dławi się jak przyspiesza powyżej 2500obr/min
Dzieki za pomoc. Wadliwe dzialanie nastawnika klap wirowych-faktycznie-listwa spadla na kolektorze i nie bylo sterowania tymi klapami. Jednak nie mozna kupic samej listwy(tylko z kolektorem)wiec znajomy mechanik zrobil ustawil je i przymocowal prowizorycznie-najwazniejsze ze sie trzyma i chodzi:)Musze wykasowac bledy i jeszcze raz sprawdzic. Z tym dlawieniem to chyba jednak wina przepustnicy a w niej moze byc defekt czujnika polozenia przepustnicy tzw. Elobau. Mam dziwne chrobotanie na polsprzegle, wiec to chyba dwumasowe kolo i chyba nowa przepustnice odpuszcze i poszukam uzywki. Czy moge uzyc przpustnicy z tej samej vectry z 2008r. z Anglii?Mam taka szanse zdobyc niedrogo to urzadzenie.
Źródło: forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=70615